Applen Steve Jobs osaa esiintymisen sekä myymisen yhdistämisen. Jos haluat opetella hyväksi esiintyjäksi ja myymään esittämääsi asiaa lyhyessä ajassa, seuraa Jobsin tekniikkaa. Jobs on kerännyt vuosien varrella ympärilleen kulttimaisen seuraajakunnan, jotka peruvat osallistumisiaan esityksiin jos Jobs ei olekaan paikalla esiintymässä. Jobsin "tavaramerkkinä" on musta poolo ja farkut. Tällainen asukokonaisuus toimii, kun esitys on todella hyvä, kuten hänen esityksensä. Liike-elämässä johtokunnalle samantyyppisissä vaatteissa esiintyminen ei ehkä ole paras vaihtoehto, mutta esitystyylistä, dioista ja sanavalinnoista voimme ottaa oppia.
Tässä esimerkkinä pätkä iPodin ensimmäisestä esittelystä vuonna 2001:
(Huomaatko, miten lopussa et enää malta odottaa, että näet tuotteen. Jobs kasvattaa odotusta ja innostusta koko yhdeksän minuutin ajan!)
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti